Veelgestelde vragen

Museum

Wat zijn de openingstijden van Space Expo?

Wij zijn dinsdag tot en met zondag geopend van 10:00 tot 17:00 uur. In de schoolvakanties zijn wij ook op maandag open. Let op: vanwege feestdagen en besloten evenementen kan het zijn dat Space Expo een dag(deel) gesloten is. Bekijk de sluitingsdagen hier.

Kun je bij Space Expo parkeren?

Ja, je kunt gratis parkeren op ons parkeerterrein met ongeveer 100 plekken.

Hebben jullie een gift shop?

Ja, onze Space Shop bevindt zich in de foyer. Hier kun je terecht voor buitenaards leuke cadeaus, zowel voor een ander als voor jezelf.

Is er een horecagelegenheid?

Ja, wij hebben een horecagelegenheid met een beperkt assortiment.

Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn om naar Space Expo te komen?

Wij adviseren een leeftijd vanaf 4 jaar, dit hangt echter af van de interesse van het kind. Kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis naar binnen. Je vindt hiervoor een speciaal ticket op de ticketpagina.

Is Space Expo toegankelijk voor rolstoelen en kinderwagens?

Ja, Space Expo is grotendeels rolstoelvriendelijk en daarmee ook toegankelijk voor de kinderwagen. Ook is er een rolstoel beschikbaar bij ons. Om er zeker van te zijn dat de rolstoel beschikbaar is, adviseren wij je de rolstoel van tevoren telefonisch te reserveren (071-2001400). Lees hier meer over toegankelijkheid.

Zijn honden toegestaan bij Space Expo?

Alleen hulphonden zijn welkom bij Space Expo.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek, wat nu?

Bel of mail ons, dan kijken wij of jouw item gevonden is.

Heeft Space Expo airconditioning?

In de foyer is airco aanwezig. In de expo/tentoonstellingsruimte is geen airco aanwezig.

Wanneer is het rustig bij Space Expo?

Als je Space Expo wilt bezoeken als het rustig is, adviseren wij om aan het einde van de dag te komen (na 15.00 uur). Doordeweeks kunnen er in de ochtend groepen scholieren in het museum rondlopen.

Is er educatief materiaal voor scholen?

Space Expo heeft geen materiaal beschikbaar om op te sturen. Wel kun je op deze pagina kleurplaten en thuis activiteiten vinden. Op Mission X en de website van ESERO vind je ook nog opdrachten voor in de klas.

Zijn er oplaadpalen aanwezig op de parkeerplaats?

Nee, die hebben wij niet op ons terrein. De dichtstbijzijnde laadpalen kun je vinden in de straten Melkweg, Juno en Hercules.

Museumkaart

Mag ik naar binnen met mijn Museumkaart?

Ja, alle Museum(jaar)kaarthouders kunnen kosteloos naar binnen. Wel adviseren wij je vooraf een 0 euro ticket en tijdslot te boeken.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?

Ja, je kunt bij de kassa van Space Expo een Museumkaart aanschaffen waarmee je direct gratis toegang hebt (zolang de voorraad strekt).

Als ik terplekke een Museumkaart wil kopen, hoe moet ik dan reserveren?

Via de ticket optie 'Museumkaart Volwassenen' of 'Museumkaart Kind' reserveer je een tijdslot, ook als je de Museumkaart nog moet kopen. De Museumkaart koop je dan bij de kassa.

VriendenLoterij VIP-kaart

Mag ik naar binnen met mijn VriendenLoterij VIP-kaart?

Ja, de VriendenLoterij VIP-KAART geeft gratis toegang tot Space Expo voor één persoon.

Tickets

Moet ik verplicht een online ticket kopen?

Om verzekerd te zijn van toegang raden we je aan om vooraf een online ticket en tijdslot te boeken. Als je ter plekke bij de balie een ticket wilt kopen, kunnen we je alleen toegang geven als er een tijdslot beschikbaar is.

Kan ik telefonisch een tijdslot reserveren?

Het is niet mogelijk een telefonische reservering te maken.

Moet ik ook een online ticket boeken als ik een Museumkaart of kortingspas heb?

Wij adviseren museumkaarthouders om ook vooraf een 0 euro ticket en tijdslot te reserveren.

Ik heb een ticket gekocht maar ik heb nu toch griepachtige verschijnselen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ga niet van huis met gezondheidsklachten. Blijf dus thuis als je hoest, verkouden bent, keelpijn of koorts hebt. Dit geldt ook voor de rest van het gezin/gezelschap. Wij geven geen geld terug, maar je kunt wel een nieuwe datum met tijdslot reserveren. Je kunt zelf je ticket omboeken of via de supportservice van Global Ticket.

Ervaar je problemen bij het kopen van een online ticket?

Neem dan contact op met de supportservice van Global Ticket.

Ik heb een ticket gekocht en wil deze nu annuleren, is dat mogelijk?

Er is helaas geen mogelijkheid tot restitutie van gekochte tickets. Wel kun je je ticket zelf omboeken en wijzigen naar een andere datum en tijdstip.

Cadeaubonnen

Kan ik cadeaubonnen kopen?

Je kunt een cadeaubon kopen via onze ticketpagina.

Moet ik een tijdslot reserveren als ik een cadeaubon heb?

Ja, via de kortingscode op je cadeaubon kun je een tijdslot reserveren. Via de mail krijg je je tickets en je tijdslot.

Hoe lang zijn de cadeaubonnen geldig?

Cadeaubonnen zijn geldig tot één jaar na aankoop. Je vindt de aankoopdatum aan de linkerkant van de cadeaubon.